Wednesday, August 31, 2011

သစၥာေရေသာက္ပြဲ

ေရးသားသူ - ဆယ္ဒူ
သစ္ေတာေတြ ၀ိုင္းရံ အုပ္ဆိုင္းေနၿပီး ေအးျမေနတဲ့ သစ္ပင္ရိပ္ေတြၾကားထဲမွာ ၇ ေပပတ္လည္ အမိုးအကာေတြနဲ႔ တဲအိမ္ေတြက တစီတတန္းႀကီး ရွိေနၾကပါတယ္။ တဲအိမ္ အလုံး -၄၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိၿပီး ေခတၱယာယီ ေဆာက္လုပ္ထားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တဲအိမ္ အလုံးတိုင္းစီမွာက ေက်းရြာတရြာထဲက ရြာသူ/သားေတြ မိသားစုအလိုက္ မိီးေတြဖိုၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီရြာသူ/သားေတြဟာ ကရင္နီျပည္နယ္ ဒီးေမာ့ဆိုၿမိဳ႕နယ္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းထဲက ကယားလူမ်ိဳးစုေတြ ေနထိုင္ၾကတဲ့ေက်းရြာ တရြာကပဲျဖစ္ပါတယ္။

တရြာလုံးမွာရွိတဲ့ ရြာသူ/သားေတြကရြာေဘး သစ္ေတာစပ္နားကို သြားၿပီး ေပၚေကးဒူလို႔ ေခၚတဲ့ ေတာေစာင့္နတ္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ အထူးပူေဇာ္ပသတဲ့ -၇ ႏွစ္မွာတစ္ႀကိမ္ ဒါမွမဟုတ္ -၅ ႏွစ္မွာတႀကိမ္ ပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပေနၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလယ္မွာေတာ့ ေတာေစာင့္နတ္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ အထူးပူေဇာ္ပသဖို႔ စင္ေဆာက္ထားပါတယ္။

ရြာထဲမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ရြာသူ/သားေတြတိုင္းက လက္ထဲမွာ ေျပာင္း၊ စပါး၊ ပဲသီးႏွံ အပင္ေတြကို ယူလာၿပီး အဲဒီစင္ေအာက္နားကို လာထားၾကပါတယ္။ စင္ေပၚစင္ေအာက္ေတြမွာလည္း ကရင္နီရိုးရာ ဓေလ့ထုံးစံအတုိင္း ၾကက္ရိုးထိုးၿပီး ၾကက္၊ ၀က္နဲ႔ ေတာေကာင္သားေတြရဲ႕ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္း ျဖတ္လီွးထားၿပီး ၀ါးဗူးေလးေတြနဲ႔ ပူေဇာ္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ကယားမ်ိဳးႏြယ္စုေတြ အထြတ္အျမတ္ထားၿပီး အေလးထားေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ မိရိုးဖလာရိုးရာဓေလ့ တခုပင္ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

ကမၻာေျမႀကီးကို ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ အရွင္သခင္ေတြကို ပူေဇာ္ရမွာက ဒါလူတိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ မလုပ္လို႔ မရဘူး။

ပြဲကို ဦစီးက်င္းပေနတဲ့ ေကးဘ်ာစယ္က လာေရာက္ပူေဇာ္ေနၾကတဲ့ သူေတြ၊ လာေလ့ေနၾကတဲ့ လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြကို ေျပာျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ပြဲေတာ္ကို -၇ ရက္တိတိ က်င္းပၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးပြဲေတာ္ေန႔ဟာ တရြာလုံးကေနၿပီး သစၥာေရေသာက္ၾကပါတယ္။ ေကးဘ်ာစယ္က က်ဲတဲ့ ဆန္စပါးကို ခံယူၾကရတယ္။ ေတာလိုက္လို႔ ရလာတဲ့ ေတာေကာင္နဲ႔ အဂၤါအစိတ္အပိုင္း အနည္းငယ္စီျဖင့္ ပူေဇာ္ၿပီးလို႔ က်န္တာေတြ ရြာသူ/သားေတြနဲ႔ ေရာက္လာၾကတဲ့ ဧည့္သည္ေတြကို ေကြ်းေမြးဧည့္ခံၾကပါတယ္။

သစၥာေရကိုေတာ့ ေခါင္ရည္၊ ၀က္ေသြး၊ က်ည္ဆံယမ္းမႈန္႔ ၊ ဓါးေသြးရည္ေတြနဲ႔ ေဖာ္စပ္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

သစၥာေရကို ဦးေဆာင္ၿပီး တိုက္ေကြ်းေနတဲ့ ေကးဘ်ာစယ္က တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မဟုတ္မမွန္တဲ့ စကား၊ အျပဳအမူေတြကို မလုပ္ဖို႔ တအိမ္တေယာက္ ကတိ၀န္ခံတဲ့အေနနဲ႔ ေသာက္ရမယ္။ ဒီသစၥာေရကို ေသာက္ၿပီးရင္ မေကာင္းတာလုပ္တဲ့သူကေတာ့ မေကာင္းတဲ့ ကံၾကံမၼာဆိုးက သူ႔အေပၚက်ေရာက္တတ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

ေဘာ္ေကးဒူပြဲရဲ႕ သစၥာေရေသာက္ျခင္းဟာ အတိတ္က အမုန္းတရားေတြ ၊ ရန္ၿငိဳးရန္စေတြ မသကၤာမႈေတြ ေက်ေအးေစၿပီး ထိုေန႔မွစ၍ သစၥာတရား၊ အက်င့္သီလ၊ သမာဓိရွိရွိ ေနၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ အေသဆိုးမ်ားျဖင့္ ႀကံဳေတြ႔ရမည္ဟု ၎သစၥာေရေဖ်ာ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အဖိုးေကးဘ်ာစယ္က အဲဒီလို က်ိန္စာေတြနဲ႔ ေရရြတ္ထားပါတယ္။

အမႈကိစၥေတြ အိမ္ေထာက္ေဖာက္ျပန္တာေတြ၊ မေက်နပ္မႈေတြ အဲဒီမွာ ေျပာဆိုၾကတယ္။ ေဖာ္ထုတ္ၾကပါတယ္။ ရြာထဲက အိမ္ေထာင္စုတိုင္းက တအိမ္တေယာက္ တန္းစီၿပီးေတာ့ လာေသာက္ၾကပါတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ပူေဇာ္ပသတဲ့ စင္ေပၚကေန ေကးဘ်ာစယ္ကေနၿပီး အလွဴခံထားလို႔ ရလာတဲ့ ဆန္စပါးေတြကို က်ဲခ်ပါေတာ့တယ္။ ေအာက္ဘက္မွာေတာ့ ရြာသူ/သားေတြက က်ဲခ်တဲ့ ဆန္စပါးေတြကို ရေအာင္ ေစာင္၊ ဦးထုပ္၊ ထီး စတာေတြနဲ႔ အလုအယက္ခံယူၾကပါတယ္။

ေစာင္နဲ႔ စုၿပီးခံလို႔ရလာတဲ့ ဆန္အနည္းက်ဥ္းကို ၾကည့္ေနတဲ့ အေဒၚႀကီးတဦးက အိမ္က ဆန္၊ စပါးေတြၾကားထဲမွာ ျပန္သိမ္းထားရင္ ဆန္ေတြ စပါးေတြလည္း ဘယ္ေတာ့မွ မကုန္ႏိုင္ဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ မငတ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။

ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္လာတာနဲ႔အမွ် လယ္ယာစပါးေတြကလည္း တျဖည္းျဖည္း အထြက္နည္းလာတာေတြေၾကာင့္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြဟာ ကိုယ့္အသက္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ေနႏိုင္ေရးအတြက္ အဆင္ေျပေစဖို႔ မိမိယုံၾကည္ရာ ဖိုးဖြားစဥ္လာရိုးရာဓေလ့ေတြနဲ႔ သစၥာေတြ တိုင္တည္ၿပီး ဆုေတာင္းေနၾကရပါတယ္။

ပူေဇာ္ပသပြဲ ၿပီးဆုံးခ်ိန္မွာေတာ့ ၀ါးတန္းေပၚမွာ ေတာေကာင္ တိရစၦာန္ေတြလို ပုံတူထုလုပ္ထားတဲ့ သစ္သားရုပ္ထုေတြကို ဦးေလးေတြက တူမီးေသနတ္ေတြနဲ႔ ပစ္ခ်ၾကပါတယ္။

ေတာင္ယာသီးႏွံခင္း ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ နတ္ေတြကို ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ အဲဒီက ဦးေလးေတြက ေျပာၾကပါတယ္။

အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ဦးေလးက ဒီလိုသာ ငါတို႔မလုပ္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ အခုေလာက္ဆို ငါတို႔အားလုံး ငတ္လို႔ေသကုန္ၿပီေပါ့လို႔ ေျပာပါတယ္။

အဲဒီလို ပူေဇာ္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ လယ္ယာကို သားရဲ၊ တိရစာၦန္ မေကာင္းဆိုး၀ါးေတြက သီးႏွံစပါးေတြဖ်က္ဆီးျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးတယ္လို႔ ယုံၾကည္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ေပၚေကး အတြက္ ပူေဇာ္ပသဖို႔ တရြာလုံးက ()ရက္တိတိ အလုပ္မဆင္းေတာ့ပဲ ပြဲေတာ္အတြက္ အခ်ိန္ေပးခဲ့ၾကတာပါ။ ေနာက္ဆုံးေန႔ ပြဲေတာ္မတိုင္ခင္ထိမွာေတာ့  ပူေဇာ္ဖို႔ စင္ေတြေဆာက္လုပ္တာေတြ ၿပီးေတာ့ ေတာေကာင္ေတြ လိုက္ခဲ့ၾကတာေတြနဲ႔ ပင္ပန္းခဲ့ၾကရပါတယ္။

ယခုလို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရတဲ့ ေပၚေကးဒူပြဲဟာ ကရင္နီလူမ်ိဳးတိုင္းရွိေနၾကတဲ့ ေက်းရြာမွာ က်င္းပတာေတြ သိပ္မရွိပါဘူး။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း က်င္းပျပဳလုပ္တဲ့ ဓေလ့လည္း မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဒီလို ပြဲေတာ္နဲ႔ ေတြ႔ႀကံဳဆင္ႏႊဲခဲ့ရတာဟာ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းလွတဲ့ ပြဲေတာ္တခု ျဖစ္ပါတယ္။


ေကးဘ်ာစယ္မွ သစၥာေရေဖ်ာ္စပ္ေနစဥ္ (ေဒါတငူး) (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

ေတာရိုင္းတိရစၦာန္ပုံကို သစ္သားမ်ားျဖင့္ ထုလုပ္ပုံ (ေဒါပဲ့) (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

ဆန္၊ စပါးမ်ားက်ဲခ်ေနစဥ္ ရြာသူ/သားမ်ားကေအာက္ဘက္မွ ခံယူေနၾကစဥ္ (ေဒါတငူး) (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

ပြဲၿပီးခ်ိန္၌ တူမီးေသနတ္ျဖင့္ သစ္သားရုပ္ႏွင့္ထုလုပ္ထားသည္ တိရစၦာန္ရုပ္မ်ားပစ္ခ်ေနစဥ္ (ေဒါတငူး) (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

ပြဲေတာ္တြင္ လာေရာက္ခ်က္ျပဳတ္ေနၾကသည့္ မိသားတစုျမင္ေတြ႔ရစဥ္ (ေဒါပဲ့) (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

ေပၚေကးဒူပြဲက်င္းပေနၾကသည့္ ရြာသူရြာသားမ်ား အေ၀းမွျမင္ေတြ႔ရစဥ္ (ေဒါပဲ့) (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

ေတာေတာင္ေစာင့္နတ္ကို ပူေဇာ္ပသသည့္စင္ - ေဒါပဲ့ (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

(ေဒါပဲ့) ပြဲေတာ္အတြင္း စားေသာက္ေနၾကသည့္ ကေလးငယ္မ်ား (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

ဧည့္ခံေကြ်းေမြးေနသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားျမင္ေတြ႔စဥ္ (ေဒါပဲ့)-(ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

သစၥာေရေသာက္ေနၾကစဥ္ (ေဒါပဲ့) (ဓါတ္ပံု-ကယားလီဖု)

No comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Sweet Tomatoes Printable Coupons