Wednesday, May 28, 2014

ဆိုလ်ားကူးရြာသားမ်ားမွ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲကို ျပန္လည္ ဆင္ႏႊဲၾက

ေနထူး

ဖရူဆိုျမိဳ႕နယ္အတြင္း ယာေျမသိမ္းခံရေသာ ဆိုလ်ားကူးရြာမွ ေတာင္သူမ်ား က ၎တို႕၏ ေရြ႕ဆိုင္းခံရေသာ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲ ဆင္ႏြဲေရးအစီစဥ္ကို ယမန္ေန႕ (၂၇ ရက္ ေမလ) နံနက္ မွာ ျပန္လည္ ျပဳလုပ္သြားခဲ့ၾကသည္။


"က်ေနာ္တုိ႔ ေစာင့္ရတာလည္း ၅ ရက္ရွိၿပီေကာ ၅ ရက္ရွိျပီဆိုေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးရာသီ ဆိုတာက ဒီတစ္လမမီရင္ ေနာက္တစ္လ ေရြ႕လုိ႔ရတဲ့အရာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီႏွစ္မိုးရြာရင္ ငါတို႔စိုက္ရမဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီ။ ေနာက္ျပီး ဒီေျမေတြက သံုးရာသီပတ္လံုး စိုက္လုိ႔ရတဲ့ ေျမေတြမဟုတ္ဘူးေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ မိုးရာသီတစ္ရာသီဘဲစိုက္တယ္။ ဒီရာသီမွ စိုက္ခြင့္မရရင္ က်ေနာ္တုိ႔က ငတ္ျပီေလ။ အမ်ားၾကီး ဒုကၡေရာက္တယ္ေလ။ … က်ေနာ္တို႔ေတာ့ အေကာင္းဆံုး သူတုိ႔ေပးလာမယ့္ အေျဖေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ အဆိုးဆံုးျဖစ္လာရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ရြာသူ၊ရြာသားေတြ ရင္ဆိုင္ဖို႔ေတာ့ အသင့္ဘဲ။ က်ေနာ္တုိ႔မျဖစ္မေနလုပ္ရမယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ေနျပီမို႔ က်ေနာ္တို႔ ထြန္တံုးတုိက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲရျခင္းျဖစ္ပါတယ္" ဟု ဆိုလ်ားကူး ရြာသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ခူးတူရယ္က ေျပာသြားသည္။


ေတာင္သူမ်ားမွ သက္ဆိုင္ရာသို႕ ကြင္းဆင္းေလ့လာေပးရန္၊ ျခံခတ္ထားေသာ စည္းရုိးမ်ားကို တပ္ပိုင္အျဖစ္ အသိအမွတ္မျပဳရန္ႏွင့္ ယခုႏွစ္အတြင္း တပ္သိမ္းေျမ ျပသာနာကို မေျဖရွင္းေပးႏိုင္ပါက ထြန္ယက္မႈမ်ားဆက္လက္ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္ကာ စာတင္ အေၾကာင္းၾကားထားတယ္လုိ႔ သိရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္အထိ သက္ဆိုင္ရာဘက္မွ မည္သည့္ အေၾကာင္းျပန္ၾကားျခင္း တစံုတရာမွ မရရွိခဲ့ေၾကာင္း ခူးတူရယ္က ဆက္ေျပာသည္။

" ဒီႏွစ္အတြင္း က်ေနာ္တို႔ မလုပ္မေန က်ေနာ္တုိ႔လာလုပ္မွာဘဲ။ ဘယ္လုိအတားအဆီး ဘယ္လုိအခက္အခဲ မ်ိဳးဘဲ က်ေနာ္တုိ႔ကို လမ္းပိတ္ေနပါေစ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္၀မ္းစာ ကိုယ့္ရဲ႕သားသမီး ပညာေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ရြာအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေနတဲ့အရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔ ဒီႏွစ္အတြင္း ၀င္လုပ္မယ္။ … ျပည္သူအတြက္ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္သြားလဲဆို သိရေအာင္ဆိုျပီးေတာ့ ျပည္နယ္အစိုးရ၀န္ၾကီးသိရေအာင္ ၀န္ၾကီးဌာနအဖြဲ႕အစည္း သူကိုယ္တိုင္မဆင္းႏိုင္ေတာင္မွ သူ႕ရဲ႕လူကိုလႊတ္ၿပီးေတာ့ ကြင္းဆင္းေပးပါ။ သိမ္းထားတဲ့ေျမ ဘယ္ေလာက္က်ယ္သြားလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၿဖစ္သြားလဲဆိုတာ ေျမၾကီးကိုသူတို႔ကိုယ္တိုင္ ေျခနဲ႔နင္းၿပီးေတာ့ သိခိုင္းေစခ်င္တယ္ေလ။ လာစံုစမ္းပါလို႔ေျပာထားတယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ အခုထိေတာ့ ကြင္းဆင္းဖုိ႔ေတာင္ စာတစ္ေစာင္မွမေရာက္လာဘူး။ စာတလံုးမေရာက္လာဘူး" ဟုေျပာသည္။

ရြာသားမ်ားဘက္ကလည္း သက္ဆိုင္ရာ၏ ခြင့္ျပဳမိန္႔ကို မေစာင့္ဆိုင္းေတာ့ဘဲ ယခုလို႔ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲလိုက္ ျခင္းက လုပ္သင့္သည့္အရာျဖစ္ေၾကာင္း ခိုးေလ်ဆိုေတာင္သူ လယ္သမား ေကာ္မတီဥကၠဌျဖစ္သူ ခူးသဲရယ္ က

" က်ေနာ္ထင္တာေတာ့ ဒီရက္လုိမ်ိဳးစုေပါင္းၿပီး ဒီလိုေတာင္ယာထယ္တယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့မွ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲလုိ႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ အဲ့လုိမ်ိဳး ဒီလိုလုပ္တယ္ဆိုတာဟာ လုပ္သင့္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီခြင့္ေတာင္းၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ က်ေနာ္တုိ႔ကို လြယ္လြယ္နဲ႔ အခြင့္ေပးမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ။ အဲ့ဒါက်ေနာ္တုိ႔ အေနနဲ႔က်ေနာ့ ဒါတစ္ခါတစ္ေလ ဥပေဒေဘာင္နဲ႔ေရာက္ ေနာက္ျပီး ဥပေဒေဘာင္နဲ႔မဟုတ္ဘဲနဲ႔ တစ္ဖက္အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ နည္းနည္းထပ္ျပီးေတာ့မွ တိုးတဲ့သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္သြားမယ္ဆိုလုိ႔ ရွိရင္ တာ၀န္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ပိုျပီးေတာ့မွ ေဆြးေႏြးခြင့္ရွိမယ္လုိ႔ေတာ့ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္" ဟု ေျပာသြားသည္။

ဒီကေန႔ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲတြင္ ဆိုလ်ားကူးရြာသား ၃၀၀ ခန္႔က ၅၃၁ တပ္မွသိမ္းယူထားေသာ ၎တုိ႔ ၏ ယာေျမေပၚတြင္ မေၾကာက္မရြံ႕ထြန္ယက္ျပီး ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ေနၾကစဥ္ အစိုးရဘက္မွ စစ္သားမ်ား၊ စရဖ ႏွင့္ ရဲ အခ်ိဳ႕ က ထြန္တံုးတိုက္ပြဲဆင္ႏြဲသည့္ ေတာင္သူမ်ားကို လာေရာက္ ၾကည့္ရွဳၾကည္ေသာ္လည္း ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ knpp မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား တဦးတေယာက္မွ လာေရာက္ျခင္းမရွိဘူးလို႕သိရသည္။

No comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Sweet Tomatoes Printable Coupons